Saturday, May 21, 2011

Enough is enough

kawan, manusia
bila buat baik bukan nak menghargai,
bila nak tolong, bukan nak layan bila kita tanya,
tapi mengarah, suruh buat itu ini,
macam diri sendiri bagus sangat, pening sangat kepala,
sampai tak boleh nak berkelakuan baik dengan kita,
oh, mungkin diorg penat agaknya *think positif, positif

kawan, manusia
ada jugaklah yang sia sia buat IB nih
ada jugak yang nak mencuri jam aku
berkatlah tuh? boleh dpt 45 lah tuh? *ini soalan je . . .
nasib baik ayah aku tak bising
tapi agak agaklah kan, mengidam sangat nak dekat jam aku!

kawan, manusia
orang panggil buat bodoh,
kadang kadang tergapai gapai mintak tolong
kita pulak bagi all the best dekat die
lepas tuh bila jumpa geng, mati macam tak kenal
aku ingat kau sampai bila bila
pergilah dengan kebajetan kau tuh

kawan, manusia
yang baik, baik benor,
friendly, friendly benor,
aku tahu sape yang bagus bagus
hari hari datang ajak ke surau ;)
alhamdulillah, inilah kawan yang sebenar.

untuk manusia lain,
bukan semua orang kita perlu berbuat baik

No comments: