Friday, June 22, 2012

TreeTop Adventure Park - Winter Break (1)

Hey mate *gaya orang aussie*

So, semalam aku cerita plan yang sepatutnya secret but at the end semua gambar pun upload dekat facebook, so apa bezanya?

tak ada beza

as a result from that,
orang akan fikir yang bukan-bukan pasal kita
aku akan fikir yang bukan-bukan pasal tanggapan orang
and tak meriah la! kalau ramai lagi meriah.

so semalam kitorang pergi TreeTop Adventure Park, dekat je dengan tempat kitorang tinggal,
dalam 15 minit.

so apa yang bestnya dekat sana?

sebab ada aku *wink, wink*
okay itu satu hal, yang kedua itu tempat aktiviti lasak, and aktiviti hilangkan gayat.

basically semua aktiviti dekat situ dekat atas pokok, guna tali and macam-macam task.
ada banyak level, dari yang senang sampai susah. and gua cakap sama lu, banyak gila flying fox! and you'll never experience it in Malaysia. or mungkin ada dekat Skytrex Bukit Cerakah? aku pun tak pernah pergi situ.

at first aku ingat tempat ni macam tak ada apa sangat after tengok website ni http://www.treetopadventurepark.com.au/

tapi terbaik gua cakap sama lu, terbaik!

bayaran dalam 40 AUD kalau student, kalau adult non-student 45 AUD

first thing jejak situ of course bayar, and then isi boranglah.
then dia bagi tutorial pasal safety kita, sebab semua benda kita buat sendiri after that tanpa pengawasan diorang including masa nak buat flying fox semua tuh. Everything is on your own! menarik, tak pernah ada macam ni dekat Malaysia. *or mungkin aku tak pernah rasa*

Then kitorang try lah level dari bawah, Green, lepas tuh Blue, lepas tu Red and last sekali Black.

Setiap kali habis satu level, memang rasa macam taknak go on dah, sebab mencuakkan. Tapi sebab rasa macam bayar RM120 kot, so kena la try semua. Masa Green, Blue and Red kitorang terus continue, tapi before Black kitorang stop and makan and solat. Plus memang recommended untuk take a break dulu.

Bila nak start je Black level, nak naik tangga pun dah tinggi, tapi rilek lagi. Lepas go on, go on, and go on and sampai orang depan tiba2 nak angkat bendera putih. tapi still jalan lagi. waktu tuh dok fikir bila lah nak habis, plus banyak pulak drama-drama tak larat, penat and macam-macam.

Tapi seriously, waktu ni memang menguji minda, and kitorang tolong-menolong satu sama lain *ayat skema jawapan* jerit-jerit bagi tips.

Basically if you guys datang Newcastle, try this thing!

No comments: