Friday, February 04, 2011

Yahya & Co BBQ on CNY

Assalamualaikum,

Gong Xi Fa Caiii :)
guaaa sebernarnya ada keturunan cinaaa, cinaa belah mak guaa punya ayah.
itu bapak guaa cakap lah, gua ikut sajaaa.
kecikkecik dulu orang pangil gua 'Apek Kongkong' 
itu zaman sekolah rendah.

semalam gua ada 'family gathering'
makan bbq, steak. kalah orang cina sebelah rumah. 
ini actually nenek gua punyaa adekberadek, so mostly yang kecilkecik tuh bukan kazen gua,
but sepupu mak guaa. mak guaa anak first, and nenek gua anak first, sebab tuh gua dapat hidup seumur dengan sepupusepupu mak guaa. 

rapat or tak rapat itu lain cerita, gua susah jugak nak masuk dengan diorang.
darjat berbeza, tapi ada yang gua sangat kamceng. baikk,
tolong gua dari masuk kmb sampailah insyaallah ke Ireland.

apaapapun, moyang gua memang berjaya membesarkan anakanak dia.
semua berjaya, kaya kaya dan beramal soleh.
setiap minggu diorang buat usrah, keluarga contoh betul.

memandangkan mak guaa cucu pertama moyang gua and belajar sekali dengan adikberadik nenek gua dekat USA dulu, kalau ada gathering diaalah yang duduk paling lama dekat sana, nak balik pukul 12.01 am aje.
sebolehboleh nak jadi orang yang terakhir balik. tapi biasanya memang pergi dua kereta, so sapesape nak balik awal bolehlah naik kereta wira buruk.


sibling and 'mak kazen'

neneks' siblings


enakk yaa





my moyang, the 'Yahya'





the bibiks













No comments: