Monday, June 06, 2011

pengalaman terbaik dekat kelantan ; D

memang masyyyuuuk betul. semalam tak tidur untuk save sleeping mode so that bila dalam kereta aku boleh tidur memanjang. pukul 4.30 am dah bertolak pergi segamat hantar adik aku pergi uitm before balik kota bharu. dah lah dari shah alam, memang buat u-turn satu malaysia betullah. by 8.00 am dah sampai uitm segamat, settle hantar adik aku, terus gerak ke kelantan. then jumpa satu warung, berhenti makan pagi.

nampak je warung tepi jalan, tapi makanan yang dia ada punyelah banyak, nasil lemak, mi kuah, mee hoon, soto and macam-macam lagi. dah lah sedap, murah pulak tuh. bayangkan, makan dua nasi lemak plus dua mi kuah dengan tiga cawan air berbagai perasa cuma rm13.60. tak boleh blaaaaaah. bila fikir-fikir balik, untuk celah mana lah mak cik and pak cik nih dapat. haish.

sepaanjang perjalanan memang aku membabi buta tidur je dalam kereta. sampai tempat makan baru bangun. last-last sampai lah jugak kampung yang betul-betul tengah bandar dalam pukul 7.45 pm. akhirnyaaaa :) meriah habis dalam rumah, macam nak sambut raya aidilfitri je esoknya.

okayyy, done with journey to kelantan. aku nak citer pengalaman paling syioook. naik kereta 'big foot' as what ppl here so call. actaully naik kete four will drive yang masuk dalam hutan tuh, punyaaalah tinggi, nak naik pon takde tangge. terbaiknyaaa punya.

kitorang pergi pantai cahaya bulan malam tuh, naik big foot. pergh, memang kiri kanan orang dok pandang, kitorang lalu jeee, terus kepala pusing dekat big foot. mane taknyeee, takde orang bawak kereta nih masuk bandarr.

actually aku ikut makcik bongsu yang baya lebih kurang dengan member dia yang dah kahwin. makan-makan kepok lekor dekat depan pantai. punyelahh ramai manusia dari kolumpur (kl) balik kelantan enjoy enjoy makan malam tuh. then tiba-tiba ada lagi member mak cik aku datang. pasangan kapel yang tengah bergaduhhh, nak tergelakk je tengok. gaduh-gaduh siap dating lagi. haish.

after makanmakan pergi la pulak pasir pekan, lalu track tempat big foot, pergh, punya laaah sakit tulang belulang sebab kereta dok terhenjut henjut. tempat tuh dah laaah gelap, tiba-tiba nampak banyak kereta, tapi ada satu area je berlampu. ade pulak bunyi dikir barat. memang ramailah orang kampung dok melayan, dikir barat pulak memang yang reaaaal punye, takde dah macam dekat kmb tuh. siap dengan tangan diorang gerak canteek punyeee. plus die nyanyi spontan. lame jugak dok tengok dikir barat, sampai ngantuk plak rasenyeee. the best thing dekat situ is the scenary. tempat tuh betul-betul seberang sungai opposite to grand riverview hotel. memang lawalahh, lampu dari hotel tuh kena pantul dek air sungaiii. cun betul, macam dekat kuching plak.

lepas tuh ronda-ronda dekat kota bharu sementara tunggu kakak aku yang sepatutnya sampai pukul 12.00 malam. so pergilah wakaf che yeh, lalu je since ramai gila manusia. first time pon aku masuk situ. memang kerete plate wilayah banyak gilerlahh, aku ingat kalau jual handsock konfem lakuu punye. haha.

then pergi makan, order-order, tunggu dalam 30 minit makanan tak sampai-sampai, minuman je ade. then aku tanye waiter, die kate kitorang tak order makanan. lepas tuh member makcik aku cakap dengan nada memain, 'panassss lahh, tunggu lamerlamer makanan tak sampai'. then waiter tuh siap jawab balik, memang dasar manusia tak gunaaa betul. dah kerja waiter tuh, buat cara waiter, dah lah salah diorang. then bila member makcik aku naik kereta, tinggal aku dengan makcik aku jer, tiba-tiba ada lagi suara sumbang lelaki cakap 'ingak dio jo hok panah, kito dio dok pikir'. memang dahsyat, first time waiter perangai cam taikk. kalaulah bapak aku ada waktu tuh, memang kena tengking habisslah..

erm, tuh je laaah pengalaman menarik. btw, kakak aku sampai pukul 2.00 pagi. gila punya bas plusliner. tapi kte patut ucap tahniah dekat driver bas, sebab memandu dengan penuh hemat  :)