Friday, August 26, 2011

sebelum FLY pergi i-City

Salam *.*

gua baru pulang dari kota pembaziran. hari-hari berjuta-juta lampu led yang kononnya menjimatkan penggunaan tenaga eletrik terpasang. membazir, gua tak suka pembaziran !

serius. daripada duk membazir macam tuh, baiklah pasang elektrik dalam hutan, kasi meriah sikit dekat orang-orang utan. lu orang tak tahu yang orang utan dok merengek, menyumpah seranah sebab kerajaan malaysia sampai sekarang tak provide tenaga elektrik dekat depa. ini tak adil ! lu orang tak ambil berat langsung tentang hak asasi manusia ( manusia itu orang ) *okay, tak lawak -.-"*

kalau boleh tak perlulah nak membazir sangat, tutup ajelah lampu-lampu tuh, lagi-lagi bulan ramadhan bulan yang mulia nih. ade ke patut lu kasi turun harga tiket masuk kereta daripada RM10 jadi RM1 ? sumpah tak patut ! menggalakkan maksiat betul. memang penuh kapel-kapel. hampeh.

tapi kalu gua datang sana, gua tak kesah kalu lu mahu kasi bukak itu lampu. sebab gua akan ke overseas, gua akan promote satu dunia. ceh, hampeh. 

ini bukan storynyaa, gua just nak habaq yang dah dua kali dalam bulan ramadhan gua bawak member-member gua yang duk jauh-jauh sana mai pi i-city. tadi gua bawak budak perlis (anuar and husni), kelmarin gua bawak budak kedah (izhar and muqmin), memang dah boleh jadi tour guide dah. *dengan harapan dapat duit, tapi tak dapat TT_TT* takpa, takpa, kita kena ikhlas. cehh, terpaksa. 

takpalaah, budak-budak nih nak pelai dah, gua nih plak lepas nih takdak member dah, jumpe depa pun kena tunggu lima tahun lagi, itupun sekoq-sekoq dah sibuk jadi doktor. kenangan je laah.

No comments: