Friday, September 10, 2010

hari rayaaaa (;

again, post raya. aku nak minta maaf kalau ada yang betul2 terasa dengan postpost blog yg before nih, lagipun ayat aku pun bukannya serious. tapi mungkin ada yang terasa hati kan, chill la weh, kata raya (; haha.

and again, raya macam biasa. pagi rumah nenek belah ayah, petang belah mak. padahal jiran je kot (; yang best, makan roti jala cicah dengan kuzi kambing. awwwww, sedap kot. ade jugak adegan memalukan, nasib baik sorang je yang perasan. tengah-tengah cium-cium nenek aku, aku ingat tiga kali lah pipi bertembung pipi, last2 nenek aku buat dua kali je. so aku pun main gerak2 muka sorangsorang. tak ke segan ble orang lain nampak. haha.

then sembahyang jumaat tadi tak ramai pon orang, maybe because ada yang dok dengar uraura kalau raya hari jumaat tak wajib pergi sembahyang jumaat because dah dengar khutbah mse sembahyang raya.. aku pun tak sure dengan benda nih.

paling cool, after habis baca doa, aku cepat-cepat lari nak pergi beli colek. lastlast tengok selipar hilang! cis, tak ke bengang, selipar raya paling lawa aku hilang. balikbalik cerita dekat makcikmakcik, oh, diorang kate memang ramai peminat.. aku pun niat sedekahje tapi biarlah rumah dia sampai terbakar (tak baikkkk) haha. takdelah, dah hilang nak buat macam mana. harapharap si pencuri dapat balasan yang setimpal.

petang dah bosan dah, beraya dengan makcikmakcik pakcikpakcik and then tidur. sampailah bangun pukul tujuh. malam main bunga api, lawanlawan antara kampungkampung. nice scenarylah.

No comments: