Saturday, April 03, 2010

selesai interview ;)

aku baru je lepas interview, orang seken last. punya la cuak kebebe, oraang sebelah aku tgh prepare 4 interview, lepas nih dia. aku dah lepas, nak cakap suka, ada jugak, tapi macam memalukan diri sendiri. pergh, aku segan!

masuk2, greet. duduk depan interviewer. berdiri. lama tunggu. baru dia tanya. tempat tinggal & tempat study ? senang je soalan. then dia tanya pasal IB. aku pon jawab je ah. lepas tuh mula, masuk topik aku, Energy.

aku dengan gelabahnya tak tahu nak start mana, main start je dengan Heat, joules, enthalpy change, dan blablabla3. lepas tuh stop. tak tahu nak cakap apa, interviewer pon pandang je, bisu. aku tengok, reaksi diorg mse aku tengah present pon macam bosan. aku waktu tuh gelabah. dia relax and bosan. then die suruh aku tukar tajuk, tak nak thermochemistry, dia nak energy dalam physic. dia tanya apa lagi energy yang ada, aku cuma dapat jawab dua. potential, physical. yang lain dah blur, lupa, tak ingat. lepas tuh dia suruh kaitkan pulak dengan physics, f5. newton law lah, blablabla3. pergh, aku tak tahu pape, x)

then macam biasa, aku buat bodoh, senyap! (buat bodo or mmg bodo ?) then dia suruh relate dengan medicine, lagi aku tak tahu. akhirnya aku tewas, tp aku sempat argue pasal exothermic n endothermic, dia cakap kalau heat of neutralisation, kaw takkan rasa pon dgn tangan kepanasan/kesejukan dia. tapi aku cakap ada rasa, sebab setiap experiment heat of neutralisation aku dapat rasa. then argue2 so alast aku mengalah. aku amek nasihat dia. sebab dia kata bahaya kalau guna tangan. so then, aku tanya, dalam lab report tak boleh ah taruk data collection(qualitative) pasal solution become warmer, n dia kata tak boleh. so tuhla pengajaran dia.

basically, memang interview hari nih paling mencuakkan alam semesta. sebabnya... kitorang diberikan topic n figure out only bout a few minute. so macam cuak gila. baca last2 minute pon bukan faham sangat.

tp interviewer dia sangat best. chinese and malay. both are nice. nice to meet them ;)

lepas nih balek kmb. bosan balik. keh3. tapi kerja menanti kat sana.

No comments: