Tuesday, August 04, 2009

Isnin indah


indahnya,
tidur tak henti-henti

homework ?
jangan harap nak sentuh

eh, bangun awal dowh
siap pergi beli nasi lemak!

habis butterscrotch aku makan
sedap, tak pernah feeling gle makan

"ummi, sedaplah..."

"mne tak sedapnya... 4 ringgit satu bungkus"
huh, lidah kelu tak terkata
okay fine

malam, teman pak cik bongsu (org kelantan)
ambil kawan dia di stesen bas
then, bawak minum-minum

banyak ceritanya,
tapi aku senyap.

ye senyap!

aku tak reti nak cakap
dia lain, aku lain

"heh, ayoh su bukan jahat sangat pun, orang yang layan kita macam jahat"

aku hanya mampu senyum

"ayoh su kawan dengan semua orang, pak imam, siak, polis, mat rempit"

"orang suruh kita buat ini, kita buat, buat jahat kita buat, bukan jahat mana pun, sembahyang tetap sembahyang"
senyum lagi lah aku nih sambil minum teh ais

"all-rounded jugak eh ayoh su nih!"hanya mampu ku luahkan di dalam hati

ya, aku sedar

kadang-kadang kita yang menyebabkan mereka jadi begitu

perlukah kita melayan mereka seperti orang jahat ?

tepuk dada, tanyalah sesiapa


7 comments:

NurAreefah said...

dua alam yg berlainan??

??

AxL VoGa said...

????
it's soo you..
knp haa, bila aku bce post ni aku terbayangkan gaye2 ko tu..haha~

F a r i z z a i d I said...

areefah :
haish, lain pulak jdnye.
aku nih krenye mcm x gila sgt.

che :
haish, gaya mcm mne plak?

Aleena Aisyah said...

hoho. fariz jgn emo ! hahaha

crazerx said...

tido xhenti2?

itu nikmat namanya..

butterscotch?
memang sedap~
kat kmb bru 1st time makan roti tu..

hukhuk2x..

Adibah Mohamad said...

huh?! ak sungguh x phm? asl pakcik tuh asal dair mne sampai ko pikir die camtuh skali?

d.o.c.m.e.l.l.y. said...

sgh butterscotch sgt sdp.lg2 ble owg len yg bli an.haha.jimat ckett duet..hihi=p