Wednesday, August 26, 2009

Petani Moden

okay, aku lah

" Petani Moden "

yes, aku sebagai vice presiden ( secara tak rasmi )


dengan suka hati

memang suka benda alah nih dulu lagi
nak jadi pertani
duit masuk dowh
makanan nanti gerenti naik harga

bayangkan nanti dah jadi doktor
lepas tuh ada ladang ternakan lembu
(owh kayanya!!)

yeye, saya kaya
orang lain kaya jugak
sebab zakat tetap bagi
kan ? kan ?

so jangan tanya kenapa saya nak kaya

lagipun,
ada falsafah ckp

cari harta bersungguh-sungguh macam nak hidup selama-lamanya
&
buat amal bersungguh-sungguh macam esok nak mati

^ depan aku tuh, batas mentor-mentee aku
nampak smartkan ?

^ atasnih plak batas classmate ku

^serious nampak smart batas ble disiram air
hati pun rasa puas tengok

^ aku dan mentor-mentee, bertungkus lumus

^ posing sket

^ posing banyak

^ marilah berkebun


10 comments:

eka said...

ni kau nyer class ke? mana evan? heh :D

shikin said...

nk jadi petani jugak!!!!!!!! heeeeeee:D:D ada plak ek posing sket, posing banyak...bgs...hahah

Arina said...

comel btol mentor mentee kau
hahah :D

F a r i z z a i d I said...

eka .>
evan ad dtg skali, tp pakai
bju kelas + kasut kulit.
mmg petani modern.

shikin .>
hoho, korg x de ke prog nih
best dowh.. buat peluh
bru thu erti sbutir beras seperti setitik peluh petani

arina .>
presiden dielah plg comel

Q said...

nmpk mcm bestt je
asl kms xde pooooonnn
nk jgk merase jd petani fr 1 day
ahahhhh

arlina said...

teringat yg hri tu terjumpe kau kt tempat ni. huhu, yg penting rabbit comel la :)

humbleServant said...

mentor mentee per nih fariz


erm. bukan hisham budak engine ker?

F a r i z z a i d I said...

Q .>
hoho, best2. tp pnat jugak ar nak buat batas

Arlina .>
haha, yelah. tp kaw just tgk rabbit!

humbleservant .>
mentor mentee pn tak taw ke? cis

fithot said...

bole la kte bukak klinik same2,
then bukak kebun same2 gak..
haha.
rpe2nye drama yg kte blakon cm btol je kn..
due2 nk jd doc btol2..
kheke ;p
Aminn~ (:

F a r i z z a i d I said...

fithot .>
jgn ckp drama kte jd reality dowh
nnt yg sakit tuh betul2 skit.

hehe ;)