Wednesday, May 13, 2009

malam macam tengah hari

sekarang nih
aku tak tahu proses ape yang
melanda bumi kita

malam sepatutnya sejuk
tapi kebelakangan ini
suhu pada waktu malam
hampir sama dengan waktu
tengah hari
malah mungkin lebih panas

pagi-pagi aku berpeluh
tengah hari pun sme
malam tak terkecuali

tidur punya susah
asyik terjaga

tapi malam semalam
o.k sikit
sebab dah bersihkan kipas

aku main taram jer amek
tuala adik aku
untuk lap kipas

adess*

takpe
yang penting aku bahagia

tapi tak jugak
laju mana pun kipas
malam masih panas

kami sme hot
menggoda pada waktu
malam

saja aku bukak tingkap
supaya semua orang boleh lihat
yang kami hot

malam semalam
aku terbangun
dan ada sekali
aku lihat diluar
hujan

Alhamdulillah
aku bersyukur sangat
lama tak hujan

tapi tak sempat
nak buat sujud syukurlah
sebab masih lagi tak berdaya

hujan oh hujan
turun la dikaw

tapi banyak kelebihan bila panas
kita mungkin dapat elakkan virus/penyakit
yang banyak melanda akhir-akhir nih
malam yang panas
boleh buat kita tak leh tidur
jadi bacelah al-quran dan zikir banyak-banyak

jangan lupa
ini juga satu nikmat
ada hikmah di sebaliknya
mungkin berterusan sehingga September nant

12 comments:

hakim said...

betul3, skang mlm pun bole berpeluh. dunia nk kiamat cmni la.

F a r i z z a i d I said...

erm, sebab tuhla malam ta leh tidur
disuruhnya kita bertaubat dan berzikir

ainah said...

erh... kuang aja giler pkai towel adeq ko!!!
tak guner nyer abg!!!

F a r i z z a i d I said...

ainah,
lpas gne tade la ak sangkut balek.
trus buat mcm kain kotor la.
*aku nih baik la jgak, tade ar jht mne. haha

humbleServant said...

haha..macam2..mesti mak ko mengamuk kalu beliau tau ko gune tuala adekko...

bnyk giler org komplen panas kat aku tp aku stil rasa sejuk jer..mungkin fitrahnyer aku tak suka sejuk...hehe

aku rasa nilah tanda akhir zaman..bersedialah dengan amalan masing2 tak terkecuali aku

F a r i z z a i d I said...

ak dah bgtau mak ak,
ckp je yg aku guna tuala buruk
haha, trus o.k

.myra ♥ said...

sangat lah setuju.
memang cuaca sekarang sgt panas.
takut.kiamat makin dekat.

sarah_liyana said...

ko mmg fariz..tuala adek ko pon jd..
hahaha..
ya Allah..kiamat sudah dekat??
marilah kita sama2 tingkatkan amalan..

auni izzati said...

aku main taram jer amek
tuala adik aku
untuk lap kipas

adess*

cool ah kaw.
hahaha


btw, ko tengok KNOWING x?

gila menakutkan, pasal bumi semakin panas sebab matahari dekat dengan bumi then bumi kiamat sebab panas sangat. takut gila.

huhuh. muhasabah.

F a r i z z a i d I said...

myra n sarah :

sme2 tingkatkan amalan,
ckp mesti buat.
isyaallah

auni :

uh, cter ap plak knowing neh,
ta pnah tgk.. hehe

ak mmg rilek jer,
men amek ape2 ak nak.

Izza Arsyika said...

sian tuala adik. Hehe.

sempoi je tulis. but lawak gak lah. actually tgh ngantuk..esok nak test.randomness

F a r i z z a i d I said...

*huhu

takper, tuala belambak lg kat rmah.
ummi suka sgt simpan, apa salah guna jer satu
*adesss