Wednesday, March 17, 2010

merayau-rayau - 4.30 am

pagi-pagi aku dah kne kejut (4.30am). macam biasa, kena teman ummi hantar ayh dekat LCCT. tapi sebenarnyaa dah lambat, so ayh pon kelam kabut, semua masuk kereta cepat2. aku cepat2 kunci pintu, tutup pagar, bukak pintu kereta - tengok ada bag ayah, terus tutup.

fungggg.. (bunyi kereta bergerak laju)

ingat ayh nak gerak ke depan, rupa2nya ditinggalkan daku. pergh, aku dari belakang melambai2. tp ayh x perasan, dia sgt terkejar-kejar takut tertinggal flight. aku pun bengong ah, kunci rumah x bawak, handphone x bawak, nasib baik ada dompet.

aku pergi belakang rumah, panggil nama kakak aku, tp dah sure2 die tidur mati. aku ke hulu. ke hilir.

"takkan aku nak tidur depan rumah nih ?"

aku terus jalan, menuju ke kedai. gelap, sunyi, tapi udara segar. tak da perasaan takut, rasa cool.
jalan about 300 meter mungkin (x de measuring tape) nampak kedai mamak.

"goooooooooooooooallllll"

suasana 4.45 am masih ceria. aku terus dptkan telefon awam, telefon byk rosak. nasib baik ada satu elok.

"hello, ummi... ummii.. fariz nih"

"hah, siapa nih ? " mak aku pelik..

"fariz lah, fariz kena tinggal.. ayh x peraasan!"

"eh, yeke ? umi ingat fariz tengah tidur kat belakang.."

"takpe2, umi call farah suruh die bukak pintu"

akhirnya aku balik, sampai je kat rumah, adik n kakak perempuan aku pelik. pelik apsal aku ada dekat luar. fuuuuuuuh.

cerita yg paling ***** (x tahu nak ckp apa)


ya Allah, aku tak penah ah pklak kan jd mcm nih. first time. gila kentang ah ;))

6 comments:

Unknown said...

sabo fariz..seyes lawak:))

cann said...

kaw mmg la

Amyrull Fazmi said...

pengalaman yg best.

gReeN iS pEAce said...

haha..merepek la ko nih fariz..:P

lola

lemoc b0NgoK said...

padan muke....hahahhaahahhaha

Arina said...

mst ko blurrrrrrrrrrrr time tuhhhhh hahahahahah