Tuesday, January 04, 2011

cerita lucuh, kena raber

AWAS
ini cerita lucuh, kalau anda pembaca bawah 18 tahun, sila matikan telefon bimbit.

setiap kali kita pasti mengeluh, 

bangun pagi dah 3 januari 2011, alaaaaaaaaaah esok nak kena balik
bangun pagi dah 4 januari 2011, alaaaaaaaah kena balik kmb

dan macammacam lagi, 
sampaikan bila kita nak berak pun, alaaaaaaaaah apsal perut memulas sekarang

padahal, ini semua satu nikmat yang Allah beri kepada kita
kita patut bersyukur sebab diberi peluang untuk meneruskan hidup
kita patut bersyukur sebab perjalanan IB kita dah makin pendek (yeaaaaayy )

dan,
kita patut bersyukur sebab dapat berakkk, 
eh dapat buang bendabenda yang membawa penyakitlah 

jadi hari ini aku bersyukur,
walaupun terpaksa balik kmb lambat garagara perlu menjadi driver adik aku
sampai 10 kali ulang alik
tapi ini adalah kesempatan untuk berbakti kepada mereka, ceeeeeeeewah

cop, bukan itu point dia, tapi betullah

walaupun banyak masalah yang aku hadapi, garagara perbuatan sendiri
aku akan cuba hadapi dengan tabah, bukan dengan tenang, sebab, memang sukar untuk tenang
aku akan cuba raber (padam) bendabenda yang silam,
dan terus kekal dengan kecemerlangan yang pernah aku pegang satu masa dulu

Insyaallah kawankawan
teruskan berusaha, teruskan kewajipan kita, dan banyakkan amalan sunat yang dituntut

:) International Baccalaureatte

1 comment:

cann said...

ape yg lucuh pun xtw la..haha