Sunday, January 02, 2011

tahun baru, hari baru, mood sama ;)

post baruuuuuuuu lagi, makin bosan kan? agakk ah. nak buat camne kan, ini je aku mampu. semalam baru first time aku tengok x-men yang pertama, fuddy-duddy gilakannn. lepastuhh end up tidur pukul 2.30 pagi. pastu pagi tadi dalam sejarah waktu cuti sem tiga, bangun pukul 10.00 am pergi sarapan dengan family. itupun sebab dah taruk niat dalam hati malam semalam, kononya bangun pagi buat itu ini and then boleh ahh buat homework, tapi haprakk. aku memang dah ditakdirkan untuk keluar menjana ekonomi.

gua kerja memang takde ah kan, so duit pun tarakkk. lagilagi waktu cuti nih, yang memang konfemkonfem dompet gua kosong sebab parent gua takde sebab nak bagi gua duit. tapi gua memang cerdik ahh kan, tapi jangan salah faham, gua cerdik bukan selalu... babbab matepelajaran gualah paling tak cerdik. 

so yang cerdiknya, setiap kali gua habis makan dengan family ke ape, gua konfem beb sponsor diri. anak soleh katekan, tapi gua three in one beb, bukan stakat anak soleh, tambahh lagi niat kerana Allah (wajib tuh adikadik) and wan more thinggggg, untuk masuk dalam dompet gua lahh kan.

and the best thing, memang parent gua dah tahu sangat perangai gua, so diorang pun takdehallah kan. cuma kalau boleh diorang memang tak nakk ahh bagi gua bayar ke ape, sebab konfemkonfem duit lenyapp. HAHA. 

tapi tadi memang stylo. hampir RM30 gua kebas, alhamdulillah (sebut, sebut, sebut) kita samasama bersyukurlah yer, takkan tengok gua dapat rezeki kau orang tak gembira kott. tapi yang gua dapat tuh cubaan kedua ah kan, yang firstfirst mase bayar makan sarapan gua dapat RM1 je, ceh pandai mak gua atur duit kasik cukup.

tapi yang tak bestnya, adik beradik gua yang lain pun dah terikuterikut cara gua dapatkan pendapatan waktu holidayy. kau orang kena faham, gua ada tujuh adik beradik, pergh produktif yee (gua pun ada genetik bagus untuk produktif, hehe) dah tuh kalau kau orang belajar biznes, banyaklah competition yeee. adeih, peningpening.

okay done with my income, aku nak citer satu je daripada tadi, aku takde mood nak buat kerja lagi! cis


2 comments:

cann said...

ak pun xde mood gak, tapi buat jueh!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

have to find where is ur mood lost!

happy new year then:) semoga sentiasa happy!