Wednesday, June 17, 2009

Mak,Datuk Husam Musa & Terperangkap

ini bukan skandal okay

tempat : Skypark (Terminal 3 Subang Airport)

satu : 1

semalam. hantar umi, dia nak balik Kota Bharu
(atuk ada operation)
then masa nak check in,
aku nampak pemimpin yang disegani (semua aku respect, kecuali najis)
Datuk Haji Husam Musa (kenal tak ? **pemimpin Pas)

aku tak adalah sampai nak pergi depan dia
peluk dia, cium dia, salam dia **ingat aku gay ke ?

tapi memang respectlah,
kenapa tak naik MAS ? naik Fireflyz je
or maybe Firefly 0 km (iklan kalaw korang perasan)

dua : 2

"ayoh, tuh Husam Musa kan ?"

"entahlah, malas nok cagho(**lebih kurang ambil peduli maksud dia)"

"hurm, yelah tuh, tak kisah pon"

"fariz kisah!"

kakak aku jer tertanya-tanya
sebab dia tak kenal pon

tiga : 3

"Faiz, orang tuh dulu Perdana Menter!"

"yang mana ?"

"yang baju warna hitam tuh"

"tipulah.."

dia lari dekat ayah aku

"abe nih penipu"

aku tergelak sakan

empat : 4

kitorang satu family masuk tempat untuk berlepas
nak hantar mak aku,
bila masuk jer pintu (yang bukak sendiri tuh)
ada satu family,

"nasib baik kita dapat keluar"

ayah aku pon dah pelik
dia ingat pintu takkan terbuka kalau dari dalam
tapi aku cakap,
ada papan keluar, tak logik lah tak bukak pintu tuh

..............................................


umi dah masuk tempat berlepas
kitorang patah balik

so sampai tempat nak keluar,
tiba-tiba

"eh, x bukak la pintu nih!!"

aku jalan lambat-lambat dari belakang (seganlah terperangkap!)
kakak aku lambai2 (mengharapkan simpati)

lama jugak tunggu
sebab macam tak ramai orang,
semua orang nak balik
tak ada pon yang nak masuk tempat berlepas

aku pon join lambai2 (muka segan)
last2 ada sorang mak cik, or kakak
datang.

dia tergelak-gelak masa nak datang
kitorang pon memang segan silu

then dapat jugak keluar.


7 comments:

shikin said...

PM tu mmg klaka.. leh lak pecaya.. hahah.. eh pintu die mmg cmtu ek.. huuuuu.. ssh ar cmtu

F a r i z z a i d I said...

yelah, sbab spttnye
mmg x leh masuk. haha

F a r i z z a i d I said...

aduh, mynamyra.
ur comment td, aku
terdelete dowh. sori2

aku org slangor la
my parent klantn

fariza said...

so..speaks kelantan kat rumah??is it??

serenity said...

lah..tkkn husam musa pn tak kenal..
pemimpi hebat tue!

F a r i z z a i d I said...

fariza, not really la.
my parent mmg ade slenght
but anak2 x kot

serenity, ak mayb knal
but the others, biaselah
PAS, hehe ;)

muzikali said...

hahaha...
terperangkap..
best2..