Thursday, April 23, 2009

METROJAYA SALES!~

-Cerita Semalam-

"Mi, Ayoh.. hari ini sampai 26 April ada Metrojaya sales sampai 70%!." Aku bagitahu parent aku.

"Beli bila perlu je." Balas mak aku.


Aku teruskan aktiviti aku.

Aku rilek je!!

-Cerita Hari Ini-

Pukul : 5.48 p.m

Ayah aku call.

"Fariz, nak gi Metrojaya sales tak, ayoh balik terus ambil Fariz."

Aku pun mestilah jawab nak! Terus siap-siap.

Sebelum ayah aku sampai, aku siap remind adik aku yg umur 5 tahun.

[Jangan beli toys!!!!]

Aku siap bagi free cubitan "contoh" kalau dia beli juga. Haha, dia angguk.

Ayah aku sampai, bunyi hon terus gerak~~

Sampai sana dalam pukul 6.20p.m. Gila ramai orang, nak cari barang punya susah.

Bergesel kiri kanan, kata orang macam tersentuh kulit BABI. Itu tak apa lagi, kalau duduk sebelah In**a, bapak busuk gila.

Aku jalan-jalan, mula ingat dah tak nak beli, sebab nampak semua tak interesting, Aqilah cakap ada TL, Body Glove, WC semua, tapi aku tak jumpa pun bila round-mary-go-round.

Last-last aku dengar "HAPPY HOURS", aku terus gerak dekat tempat yang sales 80%, Body Glove nih.. usha-usha, semua tak lawa. Adalah satu rm13.00. Murah siot, ambil la satu.

Lepas pandang belakang, aku tengok TL, dush. Cepat-cepat aku tukar tempat. Eh, nih lagi lawa, murah gila pula. Aku nampak o.k, amik. Sampai lima sekali.

Pergi pula cari ayah aku, tunjuk satu-satu dekat dia. Semua dia kata lawa, dia cakap ambil je lah. Haha, punyalah terkejut aku. Tak pernah beli terus banyak-banyak. Entah muat ke tidak pun aku tak pasti. Main ambil saja saiz M. Huhu, promoting saiz badan ini. Nanti kalau nak bagi hadiah birthday sesuai sangat lah.

Ada banyak lagi jenama lain, semua yang famous-famous. Kira o.klah. Cuma tak semua yang 70% off. Ada yang 50%, so aku macam tak berminat pula.

15 comments:

maxman said...

weh..best gilaks...nk gi jugak la..
ekeke..confession of shopaholic. ngehngeh~
ermmm.oh ye?
tapi kalo matriks penang mmg diorg da gtaw dlm surat tu..

mufazai said...

haha, jom2!
ak pegi td after org habis kje,
dats y ramai gle.

maxman said...

wa..xsaba2..kat situ je ke ade sale?
tmpt len xde ke?
jauh le plak

mufazai said...

haha,
gwe tahu di tempat gwe sje.
tmpt laen year end sale lah[Y.E.S]
lmbt lg tuh...
huhu.

kaw kemarok shoppingke.
gi kedai 7-e,
cr slurpy.
shopping jgak~

maxman said...

yelah..teruja tgk ko shop..ekeke
kalo g kdai mamak. beli roti canai pon shopping ke?heheh

Anonymous said...

semua org thu psl sale kt metrojaya ehh?
haha.
:)

Wal said...

xle blah bila bace "lalu sblh in***"
muahahahahaha

Q said...

haaaa...tau pown
best knknknknknknknknknknknkknknknknk
brpe K hbs td??hhuhuhuh

Q said...

u shld tx me..ceyh..x dela..kidding234=)
tmbh lg sorang geng shopaholic!!yeayy!!haaha

cik bulan said...

fariz mcm mak org
[time ko wat nak cubit adek tuh haha]
aku ta sangke ko shopaholic haha
bukan nak blikan awek ko nie baju..muahahaah

mufazai said...

shikin : btul2. g kedai mamak pon shopping jgak~
apetah lg ble pergi tandas klcc byr rm2

byabya : haha, org kite, nmpk sales, semua nak!~

wal : aku dah serik dah, diorg x pakai
deodorant ke??

@qilah : ak tade la sampai K gitu. haha, baju
je.

moon : mksd kaw bju utk kawkah ? * agaga

Anonymous said...

diz is a must!!!
cop2..
skrang dh brpe ari bulan???
mcm dh x smpat jewr...
hahahaha

mufazai said...

lady D : sempat lg, esok pergi la with ur mom~
haha, my dad pergi kali kedua td, ngan
my lil sis plak. ;0

Unknown said...

haah.agk murah(ceyh selepas dah hijrah ke sini kan aku follow lah suma auntie cousins aku yang gila shop nih.)
tapi cam sedih tahap gaban bila sale kat jj aku ta dapat pegi.

hargh!

ps : aku follow blog kaw

mufazai said...

haha, slmt dtg ke s.alam, dunia shopping utk yg mampu!~

aku nih ta mampu. so ble sale je boleh beli..

*aagagaga..

ble nak datang rmah ak huh?? hehe